21 Temmuz 2013 Pazar

Kitap Yorumu: Sonsuz - Kiersten White


Eveeeet, bir serinin daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Paranormal benim ilk DEX kitabımdı. O zamanlar çıtır çerez bir kitap diye alıp pek sevmiştim. Eğlenceli bulmuştum. Devam kitabını heyecanla beklemeye başlamıştım. Yazarın farklı ve kesinlikle süper eğlenceli bir üslubu var ve bu seride benim en çok hoşuma giden şey bu. Bir de çeviri faktörü var ki ondan biraz ileride bahsedeceğim.

Ne diyordum? Paranormal'i okuduktan sonra ikinci kitap Doğaüstü'nün elime geçmesi uzun bir zamanı kapsamıştı. Ancak Doğaüstü ile ilgili güzel de bir anım var ki geçen yıla, yani 2012'ye, onu okuyarak girmiştim. Serinin üçüncü ve son kitabı Sonsuz'un da bende böyle tatlı anılar bırakmasını isterdim. Fakat ne yazık ki çok kötü bir döneme geldi okumaya başlamam. Aslında elime geçtiğinde bir şevkle hemen okumaya başlamıştım, keşke bekletseymişim. O dönem çok yoğun geçen finallerle boğuşuyordum, sonrasında da bütünlemeye kaldım mı derdi ve eve geri dönme telaşı işin içine girince iyice savsaklamak zorunda kaldım. Anlayacağınız Sonsuz'u çooook uzun bir süre okudum. Ki kitaba da seriye de ayıp etmiş hissediyorum kendimi. Bitirdiğimde kocaman bir "oh" çektiğimi gizlemeyeceğim.

Seriyle ilgili genel görüşlerimden ve anılarımdan biraz olsun söz ettikten sonra en iyisi Sonsuz'a geçeyim. Öncelikle bu kadar uzun sürede okuyunca başlarını unuttuğum için kendimi kınıyorum. Siz siz olun böyle bir hataya düşmeyin. Her neyse. Sonsuz'da Evie'nin her zamanki gibi "normal" olma çabalarında olduğunu ama beceremediğini görüyoruz. UPTA ile ilişkisini kesmişti kesmesine ama Raquel'in yerine geçen yeni UPTA başkanı onu rahat bırakmıyor. Hattâ tehdit bile ediyor. Ve Evie paranormal dünyadan olabildiğince uzak durmak istemesine rağmen bir şekilde yine kendini onlara yardım ederken buluyor.



Aslında Evie için paranormallikten kurtulmak hiç de kolay değil. Sonuçta kendisi de onlardan biri sayılır. Ve erkek arkadaşı ve en yakın arkadaşı da bir paranormal. Üstelik evlerinin çevresindeki paranormaller saymakla bitmez. Evie neredeyse paranormaller orada. Onlarla birlikte yaşamaya alışmış alışmasına ancak son zamanlarda paranormal dünyada değişiklikler dikkat çekiyor. Yaratıkların çoğalması bir kenarda dursun, birilerinin bir şeyler planladığı apaçık ortada.

Her zaman olduğu gibi periler var işin altında. Kara Saray kesinlikle bir şeylerin peşinde. Ve bilin bakalım paranormallerin kurtuluş için kime ihtiyaçları var. Elbette Evie'ye!

Bizim Evie'ye takıntılı, yakışıklı Seelie'miz Reth de buralarda bir yerlerde ortaya çıkacak. Kaçınılmaz. Kim ne derse desin ben onu seviyorum. Lend'i de seviyorum tabii ama Reth'in yeri ayrı. Kitabın sonuna kadar da sevmekten vazgeçmedim ve tahminlerim de doğru çıktı.

Evie'nin hikâyesi bu kitapla son buluyor. Açıkçası Sonsuz'un sonunun birazcık (ama birazcık) yarıda kesilmiş gibi olduğunu düşünüyorum. En azından bir epilog falan bekledim ne yalan söyleyeyim. Bundan sonraki hayatlarında ne yaptıklarına dair kısacık bir yazı... Yine de seriyi seviyorum. Son kitabını süründürmüş olsam da yukarıda da bahsettiğim gibi güzel anıları var bende.

Son olarak çevirmen Barış Emre Alkım'ı kutlamak istiyorum. Hakikaten harika bir çeviriye imza atmış. Mecazları Türkçeleştirirken bu kadar yerinde kelimeler kullanan az çevirmen gördüm. Ellerine sağlık!

Puan: 3


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...